5 Ocak 2011 Çarşamba

Emzirme Reformu Sobesi

Blogcu Anne ve Çalışan Gebe'nin başlattığı Emzirme Reformu'nu duymayan umarım kalmamıştır. Emzirme Reformu Sobesi adı altında, emzirme gönüllüsü anneler bir kaç soru hazırlamışlar. Bu sorular, hem bir veri tabanı oluşturmak hem de farkındalık yaratmak için oluşturulmuştur. Sorulara blog sahibi olanlar bloglarında yer vererek, blog sahibi olmayanlarda Emzirme Reformunun facebooktaki sayfasındaki tartışmalar bölümünde cevaplayabilirler. Destekleyen tüm arkadaşlar desteğimiz sözde kalmasın. Reformu başlatan annelerimizin emeği güzel bir gelecek düşleyen herkesin katkısına, desteğine açık. 

(1) Türkiye'de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç? (*)

Çok rahat % 30'un üzerinde diyebilirdim.  Sonuç kanımı dondurdu!




(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?


Bebeğim şu an 4.5 aylık. Bu süre içinde toplamda 30cc bile etmeyecek kadar mama verdim. Onun haricinde sadece anne sütü ile beslendi. Dileğim çok uzun bir süre emzirebilmek.


(3) Kaç ay doğum izni kullandınız?


Hamile olduğumu öğrendiğimde çalışmıyordum. Hala da çalışmıyorum.



(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?


Çalışmıyorum.
 (5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?


Çalışmıyorum.




(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?


Genel olarak olumsuz bir tepki ile karşılaşmadım. Dışarıda emzime önlüğü kullanıyorum.  Hangi çılgın bebeğimi emzirirken bana bi tepki verebilir ki! Karşıma bugüne kadar çıkmadı, mümkünse de çıkmasın!



(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?


Doğumumu yaptığım hastanede emzirme ile ilgili hiç bir şekilde ne bir bilgi ne de bir eğitim aldım. Halbuki seçmiş olduğumuz hastane hem normal doğumu destekliyor hem de "Bebek Dostu" bir hastaneydi!
Bu konuda çevremdekilerden daha fazla bilgi aldım. Doğumdan önce ve sonrasında da; emzirme teknikleri, tutuş şekilleri hakkında internet sayesinde oldukça bilgi edindim.
Süt mafyası her zaman ki gibi iş başındaydı. Kulaklarımı tıkayabilmeyi çok isterdim. İlk üç gün duygusal anlamda oldukça yıprandım.




(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan "sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?


İlk günler, büyüleyici bir güzellikte olsa da, benim için çok ama çok zor bir dönemdi. Evin içinde "sütün yetmiyor", "yoooook, daha inmemiş süt," "aç bu çocuk ondan ağlıyor, mama verelim" diyerek üzerimde fazlası ile baskı kurulmuştu. Duygusallığın had safhada olduğu bu dönemde maalesef kulaklarımı tıkayamadım. Kızımın daha fazla ağlamasına dayanamayarak süt mafyasının evin içinde terör estirmesine, boyun eğmek zorunda kalmıştım. Neyse ki bu çok uzun sürmedi. Bundan sonra ne kadar ve nasıl emzireceğime işte kimse karışamaz.


(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?


Tabii ki biliyorum.
Sağlıklı, kendine güvenen nesiller yetiştirebilmek için gerekli. Bir bebeğin alabileceği en iyi besin anne sütü.  Bebeğimizi bazı hastalıklardan ve enfeksiyonlardan korumaya yardımcı. Sadece beslenme açısından değil elbette anne ve bebek arasındaki duygusal bağın güçlenmesi ve bebeğin ruhsal gelişimi için oldukça faydalı. Böyle mucizevi bir besini de bebekler biberonu emerek değil, annesinin memesini emerek almalıdır.  
"ilk 6 ay “tek başına” anne sütü verilmesi, 6. aydan sonra da uygun ve yeterli miktardaki ek besinlerle beraber emzirmenin sürdürülmesini" tavsiye eden Sağlık Bakanlığı bu durumda çalışan anneleri de yasal anlamda korumalı. Emzirmek isteyen annenin her türlü kurum ve kişi tarafından desteklenmesi ve gerekli alt yapının sağlanması gerekmektedir. Emzirme Reformu anne olan, olmayan, emziren, emzirmeyen, emziremeyen herkesin meselesi olmalıdır.




(10) Emzirme Reformu'nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak için http://emzirmereformu.com/ adresindeki formu doldurmanız yeterli.

Evet destekledim.





(*) Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı yüzde 1,3. (Kaynak UNICEF Türkiye). Annelerin yüzde 98'i doğumdan sonra emzirmeye başlıyor, fakat ilk iki aydan sonra genel emzirme sorunları veya işe başladıklarında yaşadıkları sıkıntılar nedeniyle emzirmeyi ve anne sütüyle beslemeyi sonlandırabiliyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder