12 Şubat 2011 Cumartesi

Temizlik İmandan Gelir!

Hamileliğimden beri ev temizliğinde kimyasal içerikli deterjan ve temizleyiciler kullanmamaya ve yerine alternatiflerini bulmaya çalışıyorum. Geçen gün Öykü'den Hikayeler'in "Daha az kimyasal daha çok sağlık!" yazısını okuyunca hem bu yazıyı paylaşmak hem de ben neler yapmaya çalışıyorum bunu değerlendirmek istedim.


- Genel temizlikte Amway'in LOC isimli genel temizlik ürününü kullanıyorum. Amway'in içerisinde zararlı olan bazı kimyasalların olmadığını biliyorum. Konsantre oluşu da avantaj. Neredeyse bitmek üzere ama yaklaşık 6-7 aydır kullanıyorum.
- Buzdolabının içini temizlerken hiç bir zaman deterjan kullanmadım. Karbonatlı su ile temizliyorum. Keşke karbonat ile yapabilsem tüm temizliği!
- Camları duru su ile temizliyorum.
- Klozet ve banyo için ise maalesef hala çamaşır suyu, hani şu hepimizin kullanmazsam sanki temizlenmemiş gibi geliyor dediği Domestos var ya onu kullanıyorum. Acilen değiştirilmeli! Hem de hazır bitmişken yenisini almamalıyım...
- Bulaşık deterjanı olarak elde yine Amway'in deterjanını kullandım bir süre. Şimdi de Frosch'un elde yıkama için olan deterjanını kullanıyorum. Makine için Eko Dost isimli bir deterjan kullanmaya başladım. 
-Çamaşırlar için hala kimyasal içerikli deterjan kullanıyorum. Ama kızımın eşyaları ve benim pijamalarım Dalan Roxy ile yıkanıyor. Yumuşatıcı hem kendimiz hem de kızım için kullanmıyorum.

Elif Alya için seyahatler haricinde ıslak mendil kullanmıyorum. Seyahatlerde kullandıklarım da su ve pamuk içeren ürünler oluyor. İlk zamanlar, Uni Baby sonrasında da Huggies'in ürünlerini kullandım. Evde pamuk ve su, ama kaka yaptığında direk yıkıyorum.

Egzamamız olduğu için cildiye doktorunun önerdiği bir şampuanı kullanıyoruz. Babe Konak Önleyici. Öncesinde Mustela'nın Konak Önleyici Köpüğünü kullanıyordum şu an dolaptaki rafta ömrünü tamamlıyor. Cosmetic Data Base sitesinden kullandığınız kozmetik ürünlerinin içerikleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.


Ev temizliğinde sirke, karbonat hatta halılarda mısır nişastasının kullanabileceği ile ilgili hem bir çok yazı ve e-postalar okudum hem de bir kaç tv programı izledim. Ama şu ana kadar kullanmadım. Umarım en yakın zamanda kullanmaya başlayabilirim.

Unnado'da Ecover (Yeşilist Rehber'de de yer alıyor), bitkisel bazlı kimyasal içermeyen temizlik ürünler satışta. Kampanya bitene kadar almayı planlıyorum...

Amacım, evimi temizlerken hem sağlığımı hem de dünyamızı tehlikeye atmamak:)




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder