1 Şubat 2011 Salı

Uyusun da Büyüsün Ama Ne Zaman Uyusun -1-

Nerden başlasam ki? Ama kısacık da olsa bir şeyler yazmalıyım artık. Yoksa çok sarkacak. Bu aralar gündemimizde uyku var. Ne kadar ve nasıl uyumalı, uyutulmalı mı(!)dan ziyade, ki bunlar hakkında da elbet yazmak isterim, bizim sorunumuz gece uyku saati. Çok ama çok geç... Elimden geldiğince gündüzü bir düzene oturtmaya çalıştım. Nitekim başarmıştık da. Ya da ben öyle sanıyordum. Taa ki hastalana kadar. Başardığımı sandığım gündüz rutinimiz bozuldu. Kızım eskiden gündüz uykularına kendisi dalıyordu. Sabah uyandıktan sonra biraz oyun, hemen emmez, emerse kim atacak gülücük etrafa, kim bakacak odanın her köşesine:) Yaklaşık 15-20 dk oyundan sonra emerek karnını bi güzel doyurur. Sonra yine oyun, sonra ben kahvaltı ederdim. Sonra biraz daha oyun ve tekrar emmek ister. Çok az da olsa emer ve uyurdu. Uyandıktan yaklaşık 2 saat içinde uyumuş olurdu. Yarım saat ila 2 saat arasında bi uykudan sonra tekrar bi 2 saat içinde emme, oyun ve tekrar emer ve uyurdu. Uyandıktan sonra da biraz oyun, emer ve 18:30-19:00 arası ılık bi banyo ardından da biraz oyun sonra emer ve uyur. Ama yarım saat abartısız, dakika geçirmez; yarım saat. Sonra gece 23:00de uyurdu. Şimdi ise 23:00'leri mumla arar oldum. 00:30-01:00 arası uyuyor. Üzülüyorum, ama onun için. Ben onunla her daim ilgilenir, oynar, emziririm. Ama korkuyorum hep böyle geç yatacak olmasından. Bebek dediğin akşam 20:00 de uyumalı. tabii robot değil, değiller ama erken uyumalı değil mi ama??? Önceleri, sabah babamız işe giderken aman ses olmasın diye uğraşırken şimdi de ses olsun da uyansın, güne erken başlasın ki akşam geç yatsın diyorum ama bu da kar etmiyor.
Atlamadan geçmeyeyim, hastalanmadan önce gündüzler kendi kendine uyumaya da başlamıştı. Ben bunun için hiç bir çaba sarfetmemiştim üstelik. Kendi kendine oynasın diye- elleri ile oynamaya, onlara kendince bir şeyler anlatmaya bayılıyor- bıraktığım 10dklık zaman içinde kendi kendine uykuya dalmaya başlamıştı.
Nasıl yapmalı, nerden başlamalı bilmiyorum. Ama bir şekilde gece uyku saati daha makul bir saate çekmeli.
Ama bildiğim tek şey benim de şu an uykuya ihtiyacımın olduğu...En kısa zamanda kaldığımız yerden devam etmek ümidi ile, herkese huzurlu, iyi geceler, güzel rüyalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder