15 Kasım 2012 Perşembe

Renkli Kareler Yapbozu

Dün gece saat 4'e kadar çeşitli bloglara bakıp,neler yapabilirim diye araştırma inceleme yaptım.Yeni keşfettiğim blog Etka'ca sayesinde,renkleri ve hatta şekilleri de öğretebilmek için yapbozlardan yararlanabileceğimi öğrenince kolları  sıvadım. İlk defa yapboz yaptım. Epey  uğraştım; kalın kartonu (mukavvaydı sanırım adı)  falçatam da olmadığı için keserken epey zaman harcadım. Ama sonuç güzel oldu.



Elif Alya kareyi nerden öğrendi bilmiyorum ama karenin ne olduğunu biliyor ve doğru yerde de kullanıyor. O sebeple kareden başladım ama ilk öğretilen daire imiş bunu da "Etka'ca"nın bloğundan öğrendim. Onların Daireler Yapbozunu da buradan ulaşabilirsiniz.

Eşit iki kartonu kestim ilk olarak.Sonra da birine kareler çizdim ve içlerini çıkardım bıçak yardımıyla, falçata olsa daha kolay olurdu tabii. Diğeri de zemin için kullanılacak. Renkleri de belirledikten sonra boyama işlemine geçtim. İki kartonu birbirine yapıştırdım. Pastel boya kullandığım için boyadığım yerleri bantladım ki boyanmasın elleri diye. Takılacak olan karelere de tutulabilmesi için alet edavat çantasından bulduğum duvara kablo sabitlemek için kullanılan çivili aparatları buldum. Tabii çivisiz kullandım, bantladım onları da.

Elif Alya beklediğimden fazla ilgilendi, hem renkleri doğru yerine koyuyor hem de anne kare kare deyip duruyor. İlerleyen zamanlarda diğer şekilleri de öğrenince karışık bir yap boz da yapılabilinir diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder